פורטל הנשים הראשון בישראל
  www.wol.co.il
נש"ר נשים ברשת
יום ד', יד’ בתמוז תשע”ט
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
 
13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/
 







.
1,000 מטריות נפרסו מעל ראשי העוברים והשבים במדרחוב יואל משה סלומון בירושלים
06:08 (30/06/15) אילנה כהן

לאחר שעיטר רחובות רבים ברחבי העולם, פרויקט רחוב המטריות הגיע לישראל: למעלה מ-1,000 מטריות נפרסו מעל ראשי העוברים והשבים ומקשטות את מדרחוב יואל משה סלומון ההיסטורי בירושלים. המיצג פותח את עונת הקיץ במרכז העיר ומהווה יריית הפתיחה לקמפיין "העירה" שהושק על ידי עיריית ירושלים וחברת עדן. פרויקט רחוב המטריות שהצבתו החלה במדרחוב משה יואל סולומון ימשך עד 5 באוקטובר, במסגרתו יפעלו במדרחוב אומני רחוב שונים והפקות מוזיקה מקומיות. רחוב המטריות הינו יוזמה של חברת עדן, החברה לפיתוח מרכז ירושלים, ומופק על ידי חברת "מנהל קהילתי לב העיר" באמצעות חברת "סידארתא". הפרויקט הצליח לרתום אליו גם שותפים מהמגזר הקמעונאי כדוגמת רשת "סופר-פארם" שהשתתפה בהקמתו וסוחרי מתחם נחלת שבעה אשר מבקשים לקחת חלק פעיל בקידום הפרויקט באזורם. פרויקט רחוב המטריות, במסגרתו מכסים רחוב שלם במטריות צבעוניות, הופיע בשנים האחרונות בעשרות רחובות בעולם: בפורטוגל, תורכיה, סרביה, גרמניה, קמבודיה ועוד. כעת חברת עדן, משיקה את הפרויקט בישראל במלוא הדרו. מטרת הפרויקט היא להפוך את חווית השוטטות במרכז העיר ירושלים לחוויה אינטראקטיבית ומלאת חיים. המיצב הצבעוני והייחודי מסמן יותר מכל את החזרה של המבקרים למרחב העירוני, הפתוח והמזמין. את רחובותיה הקסומים של שכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים, פוקדים מידי יום אלפי תיירים ותושבים, המבקשים לטעות טעם של "נוסטלגיה עירונית" וללכת לאיבוד בין חנויות הבוטיק, המזכרות ובתי הקפה הייחודיים. הפרויקט, שימשוך אליו את התיירים הרבים שמטיילים במרכז ירושלים, ימנף את העסקים במדרחוב יואל משה סלומון ונחלת שבעה כולה. בשנתיים האחרונות אזור מרכז ירושלים הופך למרחב ציבורי מלא חיים המציע למבקרים בו מגוון רחב של פעילויות ועסקי בוטיק ייחודיים. דבר זה גם לא נעלם מעיניהן של רשתות השיווק השונות שפתחו בשנה האחרונה סניפים במרכז העיר לרבות: סופר-פארם, פוקס, ללין, קפה לנדוור ואחרים. ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "מרכז העיר הפך לחוויה תיירותית ותרבותית ואנו ממשיכים לפתח את המרחב הציבורי לטובת מיליוני המבקרים והתיירים ותושבי ירושלים שנהנים להגיע למרכז העיר לקניות, בילוי ולשוטט בין פינות החמד והאזורים היפים בו". עופר מנור, אדריכל העיר אומר כי "אני גאה בחברת עדן על קידום מיזם המטריות, שיחזק את מרכז העיר. המהלך הזה הוא חלק מתפיסה כוללת ורחבה להפוך את מרכז העיר למרכז תוסס יצירתי ומעניין, ובכך לסייע גם למגזר העסקי. בקיץ הקרוב נתחיל לראות את תפיסת שגרת התרבות. לא רק אירועים גדולים וחד פעמיים, אלא פעילויות קטנות וחוזרות, אמנים במרחב הציבורי, תערוכות רחוב ועוד. נמשיך לפתח שיתוף פעולה עם המגזר העסקי באמצעות הקמת BID, לקדם תוכניות פיתוח נדל״ניות לציפוף ועיבוי מרכז העיר, נמשיך לדחוף את העברת בצלאל למרחב, לפעול לשדרוג ז'ראר בכר כמרכז מחול ולהקים את מתחם מנורה לבתי הספר לאומנויות. אני מקווה שבקרוב נראה את מרכז העיר חוזר למקום הטבעי שלו, כטבורה של ירושלים והמקום בו הכוחות היצירתיים והעסקיים נפגשים". חברת עדן הוקמה בשנת 2001 על ידי עיריית ירושלים, לאחר שאובחן הצורך ביחידה זריזה, אמיצה וחדשנית שתרכז ותסנכרן את פעילות כל הגופים הפועלים במרכז העיר ירושלים. החברה אחראית על פיתוח ותכנון מרכז העיר, בהיבט התשתיתי-פיזי ובהיבט העסקי. החברה השקיעה עד כה למעלה מ-300 מיליון ש"ח בפיתוח מרכז העיר ירושלים והיא צפויה להמשיך ולהשקיע כ-150 מיליון ש"ח נוספים בתקופה הקרובה. בתחום אחריות חברת עדן, פועלים כ-1,200 עסקים ועוד אלפי משרדים, כאשר תמהיל העסקים מגוון מאוד וכולל בתי עסק הפועלים במספר רב של תחומים. צילום :סינדי אזולאי