פורטל הנשים הראשון בישראל

13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/

אשקלונה בלשון נקבה ,אינה רק קריאה להגיע לאשקלון אלא גם לציון העובדה שהעיריה החליטה להאיר בוורוד את ככר המזרקה לרגל חודש המלחמה בסרטן השד,לזכר דלילה ובגין ההזדמנות שניתנה לנו להיות סקיפריות לרגע......
15:26 (24/10/15) אילנה כהן

כהרגלנו בקודש השתתפנו בסיור משרד התיירות ,עירית אשקלון והחברה הכלכלית וגילינו עיר גדולה עם הסטוריה של 4000 שנה, גן לאומי , טיילת מהגדולות בארץ, מבשלת בירה , תאטרון ומלונות מפוארים ועיר בתנופה. את פנינו קבלה אפרת צחור מנהלת חטיבת התיירות באשקלון. ובנסיעה באוטובוס ברחבי העיר העשירה את ידיעותינו על המתחדש באשקלון. עיר ששטחה כשטח תל אביב 55000 דונם עם 140000 תושבים ולמרות הטילים עיר עם הגירה חיובית. תנופת הבניה ניכרת באזורים שונים בעיר עם אזור תעשיה מתוכנן נרחב בנוסף לאזור התעשיה הקיים והפעיל היום.היכל תרבות חדש גדול, קניונים פעילים וחדשים המתוכננים בחוף דלילה,מלונות ששודרגו בקיצור אשקלון בצעדי פיתוח מואצים. מיד עם הגעתינו עלינו להפלגה קצרה ביאכטה של חגי שמעוני אשר סיפר לנו על ההפלגות הקצרות והארוכות שהוא עורך לקבוצות ולבודדים במרינה ועד קפריסין. מביניהן הפלגות רונמטיות עם נרות ארוחות והצעות נישואין . עם מוסיקה , גלים ומרינה יפהפיה נשאבנו לרגע לקסמי הים והרוח. יאכטה 0525168883 . מיד המשכנו לסיור בגן הלאומי של אשקלון המהווה את הריאה הירוקה של העיר. הגן מציע שלל פעילויות וחוויות לכל הגילאים ועושר של ממצאים היסטוריים. זהו גן לאומי עם היסטוריה וממצאים אריכאולוגיים מלפני 4000 שנה מהתקופה הכנענית ,שלטון הפלישתים, היוונים ,הרומאים, הממלוכים הטורקים , הבריטים ועד לימינו. הגן ממוקם על רכס כורכר ומכיל חוף ים משתרע על שטח של 2000 דונם בכניסה שער העיר הכנענית אשר מהווה את השער המקושת העתיק ביותר בעולם! 1800 לפנה"ס. בהמשך בזיליקה רומית רחבה עם עמודי שיש בעלי כותרות מסוגננות ועליהם פסלים ,שרידי כנסיה ביזנטית סנטה מריה וירידיס . כן נמצאים במקום עשרות בארות מים מסוגים שונים המעידים על החקלאות המתקדמת . בגן הלאומי פועל גם חניון קמפינג מצויד וממוקם בראש מצוק כוכר עם שומר אשר מאפשר למטיילים לינת לילה. רשות הטבע והגנים מקיימת סיורי עששיות לקבוצות ופעולות נוספות לעדכון שעות פתיחה ופעילויות רשות הטבע והגנים . בין לבין עברנו לארוחת צהריים מפנקת על החוף, מסעדת שף - "ויסטה" מסעדת ויסטה ממוקמת על חוף דלילה ן, באחד המיקומים המרהיבים ביותר לארוחה רומנטית או לחגיגות משפחתיות. אכלנו כיד המלך: מגוון סלטים ,ירקות, חצילים בטחינה חומוס עם בשר, פרגיות וקבב על האש , נקנקיות , ריזוטות ירקות, ותפואד, כבד קצוץ, קר קארפצ'ו ועוד בקיצור חגיגת טעמים ומרקמים . המחירים סבירים עסקית 59 וערב 89 ש"ח וכנאמר "מפינוק לפינוק כוחנו עולה" המשכנו מלון לאונרדו שם זכינו לבר מתוקים למסאז'ים ולסיור במלון ובבריכה. עלי לציין שלפני שלוש שנים, כשצלמנו סרט על שדרות, הלינו אותנו במלון זה והמלון עבר בעלות לרשת פתאל עם 131 חדרים עם אבזור עשיר ומפנק ., בסיור שערכה לנו מירב, מנהלת השיווק עלינו לקומה התשיעית ומשם נפרש לעינינו נוף אדיר, של כל הוילות והקוטגים של אשקלון עם בריכות , כאשר החדרים מרוהטים בצבעי לבן פסטל עם מרפסת המשקיפה על הים והמרינה. מלון לאונרדו אשקלון מציע חופשות מפנקות וחופים מרהיבים. המלון מארח זוגות, משפחות וקבוצות ומציע אולמות כנסים וספא חדיש מפואר אותו מנהלת שני. מלון לאונרדו אשקלון לעת ערב הגענו למרכז המבקרים של מבשלת בירה קרלסברג. באודיטוריום המפואר קבלנו הדרכה על אופן הכנת הבירה על כל שלביו.. וסיירנו במפעל אשר הוקם בשנת 1991והתפעלנו מהאוטומציה בפסי הייצור של הבירה,ושאר המשקאות .עם מכונות המפרקות ,רוחצות, ממלאות,ואורזות אלפי בקבוקים בדקה בתום הסיור חזרנו למרכז המבקרים ועם כוסיות בירה ומשקאות חמוציות ופיצוחים הסתובבנו במוזיאון הייחודי המספר את תולדות הבירה באזור עם עדויות על מקורות הבירה אשר נמצאו במצרים ובמספוטמיה., את סוד פיסטור הבירה פיתח הדני יאקוב כריסטיאן יאקובסון אשר למד מחברו לואי פסטר בשנת 1845. מומלץ לבקר במרכז המבקרים ולהנות מהסרט ומההדרכה ומטעימות הבירה. אגב מנהלי האקדמיה לבירה ספרו לנו שבירה אינה משמינה אלא הפיצוחים ….. 086740740 בין בירה ליין בין שמחה לשמחה, עברנו לחזות במזרקה היפיפיה (השניה בגודלה בארץ לאחר המזרקה באילת) אשר החודש הוארה בצבעי וורוד לציון חודש המלחמה בסרטן השד. ולפינאלה של הסיור הגענו למכללת אשקלון שם נתקיים פסטיבל היין במרכז הכנסים. פסטיבל היין השנתי המתקיים בעיר, זו השנה השלישית ברציפות, במעמד בכירי המגזר העסקי, נבחרי ציבור ואלפי חוגגים.הפסטיבל דנה דגן מנהלת הפסטיבל ספרה כי הפסטיבל מאפשר חוויה מקצועית של טעימות.עם חנות מכר למכירת יינות הפסטיבל במחירים מיוחדים.במהלך הפסטיבלמתקיימות סדנאות והטעמות בחדרי VIP. מפאת הזמן לא הצלחנו להשאר לסדנא להכנת יין ביתי אשר נערכה במקום. אבל נהיננו ממיגוןן היינות ומגבינות של מחלבת " מן האדמה". לסיכום באשקלון יש המון! אז מי ברכב ומי ברכבת הגיעו לאשקלון ותהנו מעיר קייט וארכיאולוגיה , שווקים וקנייונים ומלונות ו-4000 שנות היסטוריה.

נוף ממלון לאונרדושער כנעני גן לאומי אשקלוןאילנה כהן פנר יאכטה מרינה אשקלוןמיקי איינהורן נקלבאום