פורטל הנשים הראשון בישראל
  www.wol.co.il
נש"ר נשים ברשת
יום א', יד’ באייר תשע”ט
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
 
13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/
 







.
תערוכה אינטראקטיבית חדשה לכל המשפחה במוזיאון תל אביב לאמנות תפתחחג החנוכה - יום שישי - 11 בדצמבר הכניסה לילדים חינם!
19:24 (05/12/15) אילנה כהן

מקור המושג סלפי הוא במילה Self(עצמי), המעוררת אסוציאציה מיידית למילה selfish (אנוכי). שתיהן מבטאות את התשוקה להנציח את עצמך, עד כדי הגזמה שהופכת לעיתים להתמכרות ולצורך לשתף את האחרים בצילומי הסלפי ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד. ה'סלפי' זכה לפופולאריות כה עצומה, עד שהפך בשנת 2013 ל' מילת השנה' של מילון אוקספורד. הייחודיות של התערוכה הוא כשמגיע מבקר למוזיאון הוא צופה בדרך כלל בדיוקנאות עצמיים של אמנים שונים, ואילו בתערוכה זו המבקר עצמו מהווה חלק מהתצוגה. הוא מוזמן לצלם את עצמו ולהופיע על מסך ענק הממוקם במרכז התערוכה. לעיתים משתקפת דמותו באופנים שונים במראָה המשולה ל'סלפי'. בתחנות אחרות צילומו מוכפל, מתחלק ומשתנה ולעיתים משתלב בתוך יצירות ודיוקנאות של אמנים ידועים. מי זה ה'אני' הזה שמופיע בתמונת ה'סלפי'? - עם מי הייתי רוצה ל'עשות סלפי'?למה אנשים אוהבים לשתף חברים בתמונת ה'סלפי' שלהם? - האם ה'סלפי' שצילמתי משקף אותי באמת או את מה שאני רוצה להראות? - האם טמונות סכנות בשיתוף אחרים ב'סלפי' שלי?ואם לא יעשו לי like...חוויה אינטראקטיבית מרתקת ומעוררת מחשבה כאשר הצילום העצמי של המבקרים הופך לחומר הגלם שלהתצוגה ותמונותיהם של המבקרים מוקרנות על גבי מסך גדול במרכז חלל התערוכהכמשתתפים פעילים, פוגשים המבקרים את דמותם באופנים שונים, באמצעות אינטראקציות טכנולוגיות ונחשפים למאפייני ה'סלפי' ולשאלות שהוא מעורר. למרות הדמיון ביו דיוקן עצמי מסורתי ובין צילום עצמי קיימים הבדלים רבים -. ה'סלפי' הוא מהיר, זול, מופץ במהירות, עלול להימחק בקלות וקשור לטכנולוגיה. לעומתו, הדיוקן העצמי, משקף התבוננות מעמיקה וחוקרת של האמן בעצמו והוא אינו קשור בהכרח לטכנולוגיה. הילדים מוזמנים להתנסות בתערוכה ולעבור בתחנות פעילות המשלבות אינטראקציות טכנולוגיות, אשר מייצרות יחסי גומלין בין מחשבים, מצלמות, מסכי מגע ומקרנים. המבקרים מוזמנים להשתמש בטלפונים הניידים, לשתף ולשלוח את התצלומים היישר מהתערוכה לרשתות החברתיות. מדוע אוהבים אנשים לצלם את עצמם ולהפיץ את תמונת ה'סלפי 'שלהם ברשתות החברתיות? הפעילויות בתערוכה מעוררות שאלות כגון: מהי המציאות שֶמְּתוּוֶכֶת באמצעות ה'סלפי'? האם ל'סלפי' השפעה על תפיסת הזהות העצמית? מדוע חשוב לאנשים להפיץ את תמונת ה'סלפי 'שלהם? האם טמונות סכנות בהפצת ה'סלפי'? ועוד. שאלות משמעותיות במיוחד עבור ילדים ובני נוער שבעיניהם נתפס עולם הרשתות החברתיות כמובן מאליו. במקביל, מוצגות במבואה עבודות של זוג האמנים מונטאן ורוזנבלום המבוססות על תצלומי 'סלפי'. אוצרת התערוכה שרה ריימן שור מציינת: "ה'סלפי', מעיד על הצורך בשינוי תמידי שמאפיין את התקופה הנוכחית והוא תוצר של התפתחות הטכנולוגיה. בפעולת הצילום העצמי מבקש הצלם לעצור את הרגע ולאכסן אותו בזיכרון האינטרנטי אך מרגע פעולת השיתוף הופך בן רגע הפרטי לציבורי, תוך התפזרותו ברשת ללא שליטה." אוצרת: שרה ריימן שור - עיצוב, הפקה והקמה: טוקן – סטודיו לעיצוב התערוכה בחסות הידידים הבריטים של המוזיאונים לאמנות בישראל מוזיאון תל אביב לאמנות: שד' שאול המלך 27, תל אביב, טל: 03-6077020 אולם הלן י' האפט וי' דוד האפט (מפלס תחתון), הבניין הראשי ראשון סגור; שני, רביעי ושבת: 10:00 – 18:00; שלישי וחמישי: 10:00 – 21:00; שישי: 10:00 – 14:00 www.tamuseum.com -