פורטל הנשים הראשון בישראל

13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/

להרקיע ליקב פסגות, לבציר בכרמים , לדהור במדבר יהודה ברנג'רים של כנען ולסיים בארוחת בשרים ארגנטינאית-כנענית . האם יש למעלה מזה? וכן גם מערה מלפני 2000 שנה.
16:37 (02/10/16) אילנה כהן

בתקופה של ריבוי פעולות והסתות שלBDS ושאר ארגונים הפועלים נגד ישראל, שמחנו לפגוש את טומי וקיילב וולר וקבוצת הבוצרים אשר ייסדו את פרויקט היובל hayovel.com . עם הגעתנו ליקב פסגות פגש אותנו קיילב חבוש כובע טקסני, והוביל אותנו יחד עם קבוצת מתנדבים מחו"ל לכרם. תוך שהוא מספר לנו על פעולות "היובל". ארגון 'היובל', נוסד בשנת 2004, מאז הגיעו לארץ כ-3,000 איש על מנת לעבד את האדמה ולטעת גפנים בכרמי יקב הבוטיק פסגות וביקבים נוספים. פעילותם בארץ נמשכת בד"כ כשלושה חודשים. אביו טום וולר, ייסד ומנהל הארגון מנשוויל טנסי, קיבץ את משפחתו הענפה, אישתו, אחד עשר ילדיהם, ארבעה עשר נכדיהם ועוד מאות חברי הקבוצה במטרה לחזק את מדינת ישראל ולקירוב לבבות. וזה 12 שנה שהם מצליחים לגייס את המתנדבים להגיע לארץ ולבצור את הענבים. במהלך עונת הבציר הנוכחית הגיעו לארץ כ-400 חברים, אשר תופסים את הגעתם כשליחות למען חיזוק וחיבור בין הדתות המתנדבים מגיעים ,על חשבונם, מארצות שונות ארה"ב קנדה , אירופה דרום אמריקה. קיילב ומשפחתו מתגוררים בישראל בעמק ברכה ,חצי שנה בארץ וחצי שנה בארה"ב שם הם ממשיכים בפעולות הסברה, מסתובבים עם אוטובוס עם סמלי ה"יובל". יש להם שליחים במספר ארצות בארה"ב ואכן פגשנו את השליחה אשר הציגה את הפרוייקט בוושינגטון בפני מספר אנשי קונגרס. טומי קיילב ואנשי "היובל" מאמינים בתורה ומצטטים קטעים כגון חזון ישעיהו שהארץ תיתן פריה רק כאשר עם העם היהודי יחזור ארצה. קיילב וולר, בנו של מייסד היובל, מציין : "הגעתי לכאן לראשונה עם אבי ומשפחתי כשהייתי בן 14. מאז אנחנו מגיעים שנה אחר שנה עם כמות אדירה של אנרגיות ומוטיבציה. כשאנחנו כאן יש תחושה שבאמצעות נטיעת גפנים נביא לקירוב בין הדתות ונקרב את השלום" עוד סיפר לנו קיילב שהוא ואשתו נישאו, איך לא, ביקב פסגות. לאחר שהצטרפנו לבוצרים ולבוצרות, אשר חלקם הגיעו עם ילדים קטנים, עלינו למרכז המבקרים המרווח והמפואר שביקב ,אשר נמצא על גבעה בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות עם נוף מרהיב משקיף על יישובי בנימין והרי אדום. ב-2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין - יקב פסגות. המרכז חושף בפני מבקריו את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. מרכז המבקרים מעוצב בסגנון מודרני, עם חלל גדול המשמש לאולם ארועים , וכשהיקב נמצא בחלקו התחתון. זהו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2014 הגיע ייצור הבקבוקים לכ-250,000 בקבוקים בשנה, והשנה יגיע ל300,000 כאשר למעלה מ- 70% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי וכיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגי יינות שונים. לרגל שנת השמיטה ,יקב פסגות והיינן יעקב אוריה ,השיקו 2 יינות שמיטה חדשים, '7 לבן' ו"7-אדום' המחיר, כיאה ליין שמיטה, הוא 60 ₪ לבקבוק כאשר 2 בקבוקים בעלות של 100 ₪ בלבד. בדרך זו מאפשר יקב פסגות, בשנת השמיטה לכל אדם להנות מיבול הארץ ללא הבדלי מעמד ויכולת כלכלית, יקב פסגות מממש את הרעיון על ידי השקת יינות 7 בלנד של כל זני הענבים האדומים והלבנים אותם מגדל היקב כאשר עלות הבקבוק היא עבור החזר הוצאות שליחי בית הדין בלבד. טעמנו את היינות ונהיננו מאד מיין שמיטה הלבן 2015 ויין השמיטה האדום 2015. בחדר המבקרים ביקב הוקרן סרט המספר על ההיסטוריה של ההתיישבות וגידול יין בחבל בנימין מתקופת התנ"ך ועד ימינו. יעקב ברג, מנכ"ל יקב פסגות. ברג ציין : "בימים כאלה כשאנחנו מתמודדים מול החרם האירופאי נגד המוצרים הישראליים, מחמם את הלב לארח את מאות המתנדבים אוהבי ישראל המגיעים מדי שנה לסייע בבציר בכרמי פסגות ולשהות בארץ מספר חודשים. טומי וולר ומשפחתו הענפה, כולל הילדים והנכדים, מוכיחים לעולם את אהבתם הגדולה למדינת ישראל ולאדמתה. אלו הידידים הטובים ביותר של מדינת ישראל שעומדים לימינה וגורמים לנו גאווה גדולה על שיתוף הפעולה שנוצר כאן ב-12 השנים האחרונות". נפרדנו מהבוצרים ומהבוצרות לא לפני שהוא הובילנו לביקור במערה בת 2000 שנה אשר שורשי הגפנים עדיין תלויים בתקרתה ואבן הגת במרכזה. המחשבה שאנו עומדים במערה שלפני 2000 שנה ידעו אבותינו, לבנות מערה, להכין יין ולאחסן אותו , יצרה בנו תחושות רבות של התחברות, שייכות וחיממה את לבנו.(למרות האויר הקר שששר במערה). בנסיעה קצרה הגענו למיתחם של תיירות כנען במישור אדומים. אשר ויוסי מנהלי המיזם מיד ציוות אותנו לצוותים , עלינו על הרינג'רים ויצאנו למסע של שעה במדבר יהודה. אשר כלל נסיעה במרחבים ותצפיות מרהיבות עליות בשיפולי הרים,ירידות בערוצי נחל וואדיות. הצלחנו לפגוש בשפן הסלע, אך בסיורים ארוכים יותר ובסיורי לילה ניתן לפגוש איילים, קרקלים ועוד. עצרנו וירדנו מהרכבים ונכנסנו למערה מתקפת החשמונאים אשר שמשה לאגירת מים . החברה מציעה סיורים חוויתיים - טיולים מוטורים בנהיגה עצמית, טיולי ג'יפים טיולי סנפלינג ימי גיבוש וחויה לקבוצות, תחרויות מירוץ מוטורית לקבוצות, בר/בת מצווה ,סדנאות בשטח ואירועי לילה לקבוצות. לאחר שספגנו את הקסם של המדבר עם החולות הצהובים, והגבעות שמסביב , על כוס תה חליטת צמחי הלואיזה ולימונית , נסענו בחזרה לארוחה כנענית ארגנטינית במיתחם כנען. לאחר שבמשך שנים האחים יוסי ואשר אוחנה האכילו את המטיילים החליטו לאחרונה על פתיחת מסעדת "כנען" ושלחו את השף אורי מרינסקי להכשרה הארץ ובארגנטינה. ואכן הבשרים היו בטעמים מדהימים, זאת לאחר ההשריה במרינדות, הבישול במעשנות ובגריל. כפי שנאמר הצבא צועד על קיבתו כף גם צבא העיתונאים אשר במשך כשעתיים אכלנו כיד המלך. כאשר יוסי ואשר, מגישים ללא הרף עוד מנה ועוד מנה כאשר השיא היה במצעד הבשרים, צלעות, שוק טלה ממולא, סינטה, נקנקיות, אסאדו ועוד. מהמנות נזכיר את פאי הרועים הטעים , את הקרפצ'ו מעוטר בליצ"י ,חומוס, חצילים ממולאים בבשר , אורז כנעני ופלאטות שף נוספות (עלי להודות כשאני רעבה עדיין עולה באפי ריח הבשר מהמעשנות והמגרילים). גם המנות האחרונות של הגלידות ועוגת השוקולד ותמרי הבקעה המיוחדים בטעם של ערמונים ותמרים. המסעדה פתוחה קהל הרחב משעה חמש ועד חצות כאשר עד אז המסעדה לרשות קבוצות המטיילים המסעדה יכולה לקלוט כששים איש . Canaan tours לפרטים והזמנות לסיורים ולארוחות התעדכנו ב- הבציר עם מתנדבי "היובל" , אוהבי ישראל, הביקור במערות בנות 2000 שנה , הנסיעה בריינגרים במדבר, וארוחת הבשרים העשירה עם 15 סוגי בשר , יוצרים חוויה מלאה של טבע, היסטוריה, תנ"ך וגסטרונמיה . כל זאת באזור בנימין עשר דקות מירושלים וחמישים דקות מתל אביב אשר הביאו אותנו לנופים וזמנים קדומים .אז אל תשכחו את חבל בנימין הוא בן הזקונים של יוסף.....

קיילב וולר, וטל מרום בכרם פסגות.מסעדת כנען - מישור אדומים.חן דגן,. אילנה כהן - רינג'ריםיעקב ברג- במערה , פסגות.