פורטל הנשים הראשון בישראל
  www.wol.co.il
נש"ר נשים ברשת
יום ג', ז’ בחשון תשע”ט
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
 
13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/
 







.
לראות הצגה בתאטרון הגלוב הוא חלום של שנים שסוף סוף הגשמתי. בבר המשקיף על נהר התמזה . על כוס בירה , דג וצ'יפס הצטרפתי לקהל הרב שהגיע , הרגשתי על גג העולם שלא לומר על גג הגלוב.
20:44 (16/09/18) אילנה כהן

הקהל עמד בסבלנות בתורים השונים בכניסה הצטייד בכריות והתיישב בספסלים מסביב לבמה. בתאטרון הגלוב ששוחזר לפי דוגמת הגלוב המקורי ששקספיר ולהקתו שיחקו בו. התפעלתי מהמספר הרב של צופים שהתאספו במרכז ועמדו מול הבמה במשך כל ההצגה. והיוו נדבך נוסף לאנרגיה שזרמה מהבמה. מה עוד שבמספר סצנות השחקנים עלו וירדו מהבמה דרך הקהל. הבמאית בלאנש מקאינטר מסבירה שהיא רוצה שנחשוב על " דמויות מפלצתיות" כאילו הן "אותות" לאירועים עתידיים בלתי צפויים. לדעתה זו הדרך בה אנו חושבים ומפרשים ארועים, יצורים ותהליכים בלתי הגיוניים. כך למשל התקף הקנאה של לאונטס ,האניה שנטרפה, הדב שטורף את המשרת, מוסברים ע"י אותות וסימנים מקדימים, וחזרתה לחיים של הרמיונה תחילה בתור פסל בדמותה, מוסבר כנס. כך רוצה מקאינטר שנבין את אגדת חורף של שקספיר. מקאינטר מסבירה את גאוניותו של שקספיר בהבנת תהליכי החשיבה וההתנהגות של בני אדם, כבר בסצנה הראשונה מתגלים הניצנים להתקף הקנאה של המלך לאונטס ,החושד שאשתו הרמיונה בוגדת עם חברו פּוֹלִיקְסֶנֶס מלך בוהמיה. מה שמביא לידי כך שלאונטס מצווה לאסור את אשתו. גם שמגיעות התשובות ,מהאורקל בדלפי, המוכיחות שאשתו לא בגדה. הוא אינו משתכנע ומסרב לראות את בתו פרדיטה, התינוקת שיולדת הרמיונה אשתו. בהמשך העלילה בעלה של פאולינה ,חברתה של הרמיונה, לוקח את התינוקת ומעביר אותה לידי רועה בבוהמיה . לאחר 16 שנה, גם הזמן מוצג באמצעות האנשה) התינוקת פרדיטה , כבר נערה, מתאהבת בבנו של פוליקסנס. והפעם כשפוליקסנס מתנגד לזיווג והזוג חוזר לסיציליה. מרכיב הקנאה, הגורל , מחזוריות הארועים כל אלה, מוצגים היטב במחזה . כאשר המעברים בין סיציליה לבוהמיה מובלטים באמצעות התלבושות כשבסיצליה לובשים השחקנים גלימות ומלבושים מהתקופה הקדומה , לעמת זאת כאשר הם מופיעים בבוהמיה הם לובשים בגדים מודרניים. השחקנים מגישים משחק מעולה, במיוחד וויל קין כלאונטס בתור המלך מלא הקנאה והכעס, אוליביה ריאן בתור פּוֹלִיקְסֶנֶס מלך בוהמיה, פיריאנה בורפורד בתפקיד הרמיונה.וגם אנט בלארד בתפקיד הרועה ומספר דמויות נוספות. הנגנים ביציע מעל הבמה בכינור , מנדולינה, סקסופון וכלי הקשה , המלווים את ההצגה תורמים רבות לאווירה . המחזה בנוי היטב עם סצנות ברורות כשהמעבר ביניהן מתבצע בריקודים. נושא נוסף העולה במחזה היא יכולת הסליחה החרטה והכאה על חטא. (מתאים לימים אלו א.כ.). הבמאית מקינטר מציינת שהנושאים והארועים במחזה רלבנטיים לתקופתנו. הארועים בעולמנו התרבותי והפוליטי קשים להסבר גם הם, ולא בנקל אפשר לשייך ארוע לגורם ותוצאה. הנחמה שכמו במחזה של שקספיר ובביצוע הנוכחי של הגלוב , גם הדברים הנוראיים והבלתי צפויים נוטים איכשהו להסתדר. כפי שהבטיחה הנהלת אנסמבל הגלוב השחקנים יבצעו את ההצגות הפופולריות ,המוצגות כבר מאות שנים , כאילו זהו ביצוע ראשוני שלהן . ובכן המשחק המעולה, האווירה ששררה לפני ההצגה ולאורך ההצגה, תאטרון הגלוב המשוחזר , מילותיו האלמותיות של שקספיר בעיבוד הגלוב היא חוויה תרבותית, המביאה להרהור על חיי אדם , גורלו ורגשותיו ובעיקר להתרוממות רוח!.