פורטל הנשים הראשון בישראל
  www.wol.co.il
נש"ר נשים ברשת
יום ש', כ’ באייר תשע”ט
    דף הבית  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  
 
13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/
 







.
הייתכן שמקומות החניה לאופנועים נולדו כחידוש עיצובי של אדריכל רחוב שלא רכב מעודו על אופנוע אך מרוצה מתוכניתו ולא רוצה לחרוג ממנה? אם לאו- אז מדוע לחזור על הטיפשות הזו גם ברחוב מגידו ולצמצם מקומות חניה למכוניות ? מה שברור שהמתכננים לא גרים כאן, אין להם בעיות חניה שלנו יש, אין להם אופנועים ואף אחד לא מוכן לבדוק מה התועלת במקומות שכבר בוצעה הטעות וחלילה לתקן אותה, שזה אומר ללמוד מטעויות.
14:13 (20/03/13) בלהה קלישר ברנר

בעיריית תל אביב החליטו החלטה מבורכת. הגיע הזמן לחדש את פני הרחוב שלנו, להחליף מרצפות, לצמצם מעט את המדרכות כדי להרחיב את הכביש, ובאותה הזדמנות להחליף את תשתית צנרת הביוב ולהיענות לדרישות תאגיד המים ולהחליף את הצנרת המים הקשישה. פרנסי העירייה שמו שלטים בולטים בתחילת הרחוב ובסופו. תמונת הדמיה מלבבת נמרחה על השלט. הדחפורים אמורים מיד לאחר חג הפסח לבוא ולעבוד, תעלת בלאומינך תיחפר, צינורות הביוב והמים יוחלפו, ואנחנו אמורים לשיר שיר הלל לעירייה הדואגת למחסורנו. העירייה, שמסבירה פניה לתושבים אף כינסה את דיירי הרחוב כדי להסביר להם מה היא התכנית, לשמוע את דעתם וליידעם מה יהיה סדר העבודות וכיצד יראה הרחוב כשסוף סוף תושלם העבודה. פגישת דיירי המקום עם נציגי הפרויקט נערכה ברחוב פילון ב 19 לחודש מרץ 2013. מנהל הפרויקט הקרין לנו מצגת מרשימה, בתמונת ההדמיה נראה הרחוב יפה, מכוניות חונות ברווחה בצורה מסודרת ורגועה לאורך שפת המדרכות ורשת החשמל מוטמנת. מוטמנת?? אופס... מנהל הפרויקט מסביר לנו לא להתרשם מהתמונה. זו רק הדמיה שלא מחייבת. רשת החשמל לא תיטמן בתעלה שבין כה תיחפר. למה? הרי בין כה נחפרת תעלה, למה בעתיד כל שהוא יאלצו להחליף את רשת החשמל, ויחפרו שוב? יהרסו את האספלט שזה עתה נמרח? יסגרוהו בטלאים מכוערים? לא חבל? זה לא בזבוז כספיים שבעצם נגבים מאיתנו?למנהל הפרויקט אין תשובה מושכלת. מאוסף הגמגומים ניתן היה לשלוף מספר משפטים קוהרנטים: "חברת החשמל לא רוצה, העירייה לא יכולה לממן, העירייה לא רוצה לממן, חברת החשמל אומרת שלא צריך עדיין, הרשת תקינה."לא צריך עדיין? למה ברחוב הסמוך הוטמנה רשת החשמל? הרי גיל הרשת שם זהה לגיל הרשת אצלנו? האם עתידנו מותנה בגחמות של חברת חשמל ובאוזלת ידה של העירייה? מה פרוש "הם לא רוצים"? מה פירוש שהעירייה לא יכולה או לא רוצה או השד יודע למה, להתנות את העבודות בהטמנת רשת החשמל? למה שנמשיך לסבול מקרינה מיותרת המעברת בצינורות המתח הגבוה?עיון קפדני בתכנית גילה לנו עוד הפתעה. לאורך כל הרחוב, המשווע לחניות כמו בהרבה רחובות בתל אביב, הוקצו לא פחות משמונה תשעה מקומות חנייה לאופנועים. למה? לא ברור. הרי מי שעיצב את התוכנית לא חי את הבעיות שלנו, ויותר מזה, לא מוכן ללמוד מניסיון הרחובות הסמוכים בהם כבר הוקצו מקומות חניה האלו. האם אופנועים חונים שם? כמעט שלא. אופנועים חונים על מדרכות ליד הבתים, כפי שמותר להם, כך לדברי הפקחים, כל עוד הם מאפשרים לעגלות ילדים ונכים לעבור. ואם קורה שאופנוע חונה במקום שייעדה לו העירייה, זווית החניה לא נוחה והאופנוע עלול לבלוט לכביש ולהפריע לתמרון חניית מכוניות בסמוך. עיין ערך רחוב שטנד, רחוב גזר ועוד. מה עוד שליד כל מקום חניה כזה מוצב עוד עמוד תמרורי שמסביר במאור פנים שזו חניית אופנועים, ולמעשה מהווה גורם הפרעה נוסף הן לחניות והן להולכי רגל, ומשמש ברבות הימים כאמצעי יציב לקשירת אופניים עלומים שחלקם מזדקנים לא בכבוד כשהם קשורים חלודים וחבולים לעמוד באין מושיע. להקשיב לתושבים החיים את מצוקות המקום?- זה בכלל מחוץ לתחום. יש עוד סיבה, - מקומות החניה לאופנועים תוכננו ליד עמודי החשמל. הנה חזרנו לעיריית חלם. להתעקשות התמוהה לא להטמין את רשת החשמל.ככל שהתארכה הישיבה התברר לנו שהעירייה לא זימנה אותנו כדי לשמוע אותנו וללמוד מהם הצרכים שלנו, אלא רק כדי להלל לשבח ולקלס את התוכנית המוגמרת שאין בילתה. נציגת העירייה איך שהוא נעלמה מהפגישה, מה שלא הבטיח שהיו לה תשובות מספקות אילו הייתה נוכחת. מנהלי הפרויקט נראו נבוכים. אין להם תשובות. זה לא בידיהם. הם קיבלו תוכנית ועליהם לבצעה. כולם הבטיחו לנו ששאלותינו נרשמו בקפידה ונקבל תשובה מפורטת, עם זאת נרמזנו רמז עבה ומוצק שהכלבים (אנחנו) ננבח והשיירה (פרויקט השדרוג) יצא לדרך, רשת החשמל לא תוטמן וכצעד נדיב מרגש ובונה אמון אולי יבוטל מקום חניה אחד לאופנועים מתוך התשעה.