פורטל הנשים הראשון בישראל

13:42 (07/01/13)
אילנה כהן
כנסו לבלוגים של נש"ר http://nashimbares het.wordpress.com/

ארועי "רוכבים גליל" מתחילים היום 4/10/13, מגוון פעילויות ,רכיבה על אופניים, אופניים חשמליות, ג'יפים, ונופי הגלילהמקסימים, עם היערות, נחלים, חווות הנופרים ,ניתן גם ללון בצימרים בדלית אל כרמל להינות מארוחות דרוזיות וסיורים ואטרקציות מיוחדים.
11:25 (04/10/13) אילנה כהן

ארועי "רוכבים גליל" מתחילים היום 4/10/13, מגוון פעילויות ,רכיבה על אופניים, אופניים חשמליות, ג'יפים, ונופי הגליל המקסימים, עם היערות, נחלים, חווות הנופרים ,ניתן גם ללון בצימרים בדלית אל כרמל להינות מארוחות דרוזיות וסיורים . לקראת ארועי "רוכבים גליל" יצאנו לסיור עיתונאים מקדים , שארגנו קרן ורעיה מנהלות חברת יח"צ Azoulay. התחלנו בארוחת בוקר ב"עדי הכרמל" שבדלית אל כרמל ,אשר ממוקם בכניסה המזרחית של כפר דאלית אל כרמל במרחק 7 דקות ממחלף תשיות בכביש 6 ובמרחק נגיעה ממנזר המוחרקה ומשקיף מכל פינה לנוף פנורמי מרהיב של הרי הכרמל . זהו מיתחם צימרים חדש שהקים ד"ר אל סעיד לפני 4 חודשים, סעיד רופא מומחה לסכרת. המטפל גם בעזרת צמחים ובשל אהבתו לצמחים הגננות שמקיפה את הצימרים מעוצבת בקווים נקיים נאמנתיים . במיתחם שמונה סוויטות חדשות זוגיות ומשפחתיות המאובזרות במיטב הריהוט הכפרי עם נגיעה מודרנית ייחודית. בסוויטות מקלחות גדולות ומפנקות. ג'קוזי טלוויזייתLCD עם חיבור yes. בסוויטות המשפחתיות יש שתי מיטות "מטבח מאובזר ,טלויזיה נוספת לילדים ,מקלחת ושרותי חוץ מהג'קוזי בחדר ההורים. לכל סוויטה יש יציאה או/ולגינה פרטית שקטה בה ניתן להתפנק בארוחת בוקר דרוזית ואכן התפנקנו על לבנה, חומוס, חביתת ירק ופיתות ומאפים ממולאים תרד וזעתאר עלי גפן, ,ולקינוח עוגיות מזרחיות.המחירים סבירים 650 ש"ח לזוג ללילה, ילד מאה ובחגים המחיר מגיע ל750 ש"ח. לפרטים והזמנות 054-9769555 מהמרפסת המרהיבה של מיתחם הצימרים שמענו מנוזהאת עוואד על פעולות לקידום התיירות ,תעסוקה והעסקים הקטנים באזור. היא ציינה את תרומת הפסטיבלים הנערכים מדי שנה אשר מביאים אלפי מטיילים לאזור. אגב נוזהאת , היא חלוצת מורות הדרך הדרוזיות. לסיורים בארץ . בכפר מתקיימים גם סיורים ללא תשלום באתרים שונים להכרת התרבות הדרוזית . כך שהיום סיור דלית אל כרמל זה לא רק לשוק אלא צימרים יפים, קולינריה, טיולים ומסע אתנגרפי ועוד. משם נסענו והגענו לחניון המוחרקה למפגש עם מארגני פסטיבל "רוכבים גליל" מהיום במשך כל חודש אוקטובר מתוכננים 25 ארועים המתאימים לקהל הרחב וגם לרוכבים מקצועיים ברחבי הגליל , הגולן והעמקים. ארוע הפתיחה "רוכבים ורצים בשביל הב.נים" מתחיל ב-4 לאוקטובר . זהו פרי חזונו של אל"מ אמל אסעד , לזכר 392 חיילים דרוזים שנפלו מאז קום המדינה. אסעד מספר שאחיו וואפא נורה ביום חתימת הסכם הבנות עם הפלשתינאים. כך נולד במוחו הרעיון להקים שביל מדלית אל כרמל ועד לחורפיש אשר יעבור דרך כל הכפרים הדרוזים. התכנון הוא שהכביש יסלל במשך 5 שנים ואם יצטרכו לפרוץ יפרצו דרכים מבטיח אסעד. המרוץ הוא יריית הפתיחה.ליצירת תודעה ולתרומות ולהתנדבות. כך שכל אוהבי ואוהבות ספורט, הגליל והעדה הדרזית מוזמנים להצטרף. ארועי עוגן נוספים,: ארוע סובב כנרת 12000 רוכבי אופניים 5 מסלולים ארוע רכיבה למען בית חולים "אלין " ארוע בכפר מנדה בו יייערך מיפגש בין ילדים יהודים ערבים מתצפית קרן הכרמל שליד המוחרקה נסענו לביקור במרכז שטח אלון הגליל . ונחשפנו למקום ולפעילויות שמתקיימות במקום . דרור מראשוני הישוב הקהילתי אלון הגליל ,הקים לפני 12 שנה את המרכז שטח אלון הגליל המהווה מרכז לרוכבי אופניים. .במקום נמכרים אופני מקצועיים והשכרת אופנים חשמליים ושירותים למטיילי שביל ישראל מקבלים שירותים, רחצה וסככה ללינת לילה.בנוסף מדי שבוע מאורגנים 6 טיולים ללא תשלום לרוכבי אופנים . יש לציין שניתן להגיע ממגידו ועמק יזרעאל מסוף כביש 6 .המרכז ממוקם בפאתי היער של נחל ציפורי ומכוסה בעצי אלונים. ובעצם כל האזור עד ליערות הזורע הינרו ריאה ירוקה במרכז השטח אלון הגליל, המתינו לנו רכבי השטח של דובי ג'יפ, משם נסענו לסיור שטח מרהיב ומגוון התחלנו בדרך נוף עדי/הרדוף עד נחל ציפורי, נסיעה במקביל לנחל, לכיוון מזרח עד לחציית הנחל ועליה לכביש בית זרזיר-כעביה, בהמשך עברנו ליד משטרת נהלל המנדטורית, ולאחר עצירה במושב בית שערים בה הסביר לנו דובי על תולדות נהלל והאזור משם המשכנו לציר המוביל וגבעת השועלי עדם, חצינו את ציר המסילה של רכבת העמק המתחדשת, הקישון ולנגד עינינו התגלו ביופין בריכות הדגים ובריכות הנופרים של קיבוץ הזורע,חוות פרחי הנופר שייכת לקיבוץ הזורע, הנופר הוא פרח מים, הגדל בתוך מים, החווה נמצאת סמוך לבריכות דגי הנוי, מטרת הגידול בעיקר יצוא לחו"ל, החווה היא בן החוות הגדולות בארץ, וניתן לראות את הנופרים בשלל צבעים, עיקר הפריחה מתרחשת בחדשי הקייץ בעיקר בשעות אחר הצהרים, היות והמשקל הסגולי של הפרח קטן מהמשקל הסגולי של המים מתאפשר לפרח לצוף על פני המים, הצמח גדל על מצע קשיח הממולא במים. מחוות הנופרים המשכנו לדג בכפר שביוקנעם המושבה, נחל השופט, חניון חרובים, והגענו לנופש פעיל הזורע יער ביוספרי יפהפה. שם חיכתה לנו ארוחת צהרים י פרי ידיה של דורית מדובי ג'יפ . הארוחה כללה קציצות בשר, כנפיים צלויות, חזה עוף נקנקיות על האש,סלטים ועוגת תפוזים קוקוס מייפל.http://www.jeepbakfar.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=41050 לאחר שתיית הקפה והתה עלינו על האופנים החשמליות בהדרכת שירי שטיין. רעיון האופנים החשמליות הינו פתרון מעולה לנשים אשר טוענות כי אין להן מספיק כושר לרכיבה בשטח, וגם כמלוות את בני זוגן בתחרויות רכיבה . כך סיימנו יום מלא של חוויות ואטרקציות בציפיה לחודש מלא ארועים של פסטיבל "רוכבים גליל" *פסטיבל "רוכבים גליל" הוא פרי יוזמה של המשרד לתרבות וספורט, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, , משרד התיירות, משרד ראש הממשלה איגוד האופניים, קק"ל, רשות הטבע והגנים ועמותות התיירות

.שירי שטיין קיבוץ הזורענוזהאת עוואד בעדי כרמל בדלית אל כרמל.